Soluționarea online a litigiilor



Platforma de soluționare online a litigiilor (SOL) este un instrument digital creat de Comisia Europeana ce pune la dispoziția consumatorilor și a comercianților o modalitate de a rezolva litigii legate de cumpărături efectuate pe internet atât din propria țară, cât și din străinătate. Mai exact, litigiile sunt înaintate unor organisme de soluționare alternativă a litigiilor înregistrate pe platformă.

Entitățile de soluționare a litigiilor sunt organizații sau persoane imparțiale care îi ajută pe consumatori și comercianți să ajungă la o înțelegere pe căi extrajudiciare. De obicei, o astfel de procedură este mai rapidă și mai ieftină decât una judiciară.

Principalele caracteristici ale platformei:

  • Este ușor de utilizat și poate fi accesată de pe toate tipurile de dispozitive. Consumatorii pot completa formularul de reclamație pe site, în trei etape simple.

  • Le oferă utilizatorilor posibilitatea de a parcurge online întreaga procedură de soluționare.

  • Este multilingvă . În plus, include un serviciu de traducere care facilitează rezolvarea litigiilor între părți din țări diferite.

Principalele beneficii:

  • Consumatorul și comerciantul nu trebuie să plătească nicio taxă;

  • Procedura durează în medie 90 de zile;

  • Procedura se desfășoară în scris;

  • Entitatea solicită prezența fizică a părților și/sau a reprezentanților lor în anumite cazuri;

  • Rezultatul procedurii este neobligatoriu.

Mai multe despre platforma SOL aici!


Entitatea națională:

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC)
Bulevardul Aviatorilor nr. 72, sector 1, Bucureşti, 011865, România

http://www.anpc.gov.ro/